woensdag 4 april 2012

cadeautje en welkom

De maand april brengt mij wel vijf verjaardagen waaronder die van mezelf, dus een drukke tijd te gaan met veel gebakjes eten (slik).
Voor mijn moeder maakte ik een vogelhuisje. Ik zag er èèn in de ANNa nr. 3 (maart 2012). Hiervoor moest je wel een pakket kopen en daar had ik dus geen zin in. Na een avondje met linaal in de weer had ik een malletje voor de voor en zij kant. Die heb ik op dik karton overgetrokken en uitgesneden, beiden twee keer. Met een stofje bekleed en aan de achterkant goed vastgeplakt.
Toen met een bandje alle vier de delen naast elkaar vastgelijmd, omklappen, straktrekken en lintje weer aan de eerst vastplakken (is het nog te volgen?)  Een bodem erin voor de stevigheid.Van een langwerpig stukje karton die ik in het midden inritste, zodat hij niet door midden was maar wel omgeklapt kon worden het dak gemaakt. Met een naald en een lintje in het midden een lusje gemaakt en toen het dak met het lijmpistool aan de gevel vastgeplakt.(lang leven het lijmpistool) De voorgevel nog een beetje opgepimpt en klaar is het cadeautje. De bodem had er misschien nog wat strakker in gemogen maar ik ben er toch wel tevreden mee.
Ik heb drie nieuwe volgers.Welkom en veel lees plezier:Angela van angie-zwolle ,Chris van chrisindehaak en astrid van creastrid
                        



2 opmerkingen:

  1. Goed bedacht om het zelf te maken! Het is een ontzettend lief vogelhuisje geworden. Ik denk dat je moeder hier heel blij mee zal zijn.
    Ik vind zelfgemaakte cadeaus altijd leuk
    Je uitleg is prima te begrijpen hoor :))!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je, maandag kan ik je vertellen wat ze er van vond.

      Verwijderen